Shopping Behaviour Study

 

  • Jaki procent Polaków faktycznie robi zakupy przez Internet?
  • Produkty i usługi z jakich kategorii Polacy najczęściej kupują przez Internet?
  • Z jakich źródeł informacji korzystają?
  • Skąd czerpią informacje o produktach?
  • Ile osób przed zakupem w Internecie szuka informacji w sklepie stacjonarnym, na internetowych porównywarkach cen lub w recenzjach użytkowników?
  • Jakie sklepy internetowe są odwiedzane przez największą grupę Polaków, a w których najwięcej Polaków dokonuje zakupów?
  • Jakie formy płatności przy transakcjach internetowych Polacy preferują?
  • Jakie według Polaków są główne przewagi zakupów stacjonarnych, a jakie są główne przewagi zakupów przez Internet?

Badanie obejmuje 24 branże (kategorie produktów lub usług), realizowane jest na 1000-osobowej próbie reprezentatywnej dla ogółu Polaków w wieku 15+ (próba jest reprezentatywna ze względu na płeć, wiek, wykształcenie oraz miejsce zamieszkania respondentów i obejmuje cały obszar kraju). Co bardzo istotne z punktu widzenia wartości wyników, badanie realizowane jest metodą bezpośrednią, w domach respondentów, próba jest reprezentatywna dla ogółu Polaków w wieku powyżej 15 lat, obejmuje również mieszkańców małych miasteczek i terenów wiejskich. Wyniki pokazują zatem tendencje dla całego społeczeństwa – nie ograniczają się do społeczności internautów, jak większość badań dotyczących zakupów w Internecie.

Obszary objęte badaniem:

Zachowania nabywcze stacjonarne vs. online

Zdobywanie informacji przed zakupem w Internecie

Korzystanie z platform sprzedaży internetowej

Korzystanie z Internetu i nowych technologii

Transakcje internetowe