C-Rating

 C-rating to proste i syntetyczne narzędzie do pomiaru popularności i siły przekonywania m.in. osób publicznych, marek, mediów i produkcji telewizyjnych. W odniesieniu do każdej poddanej testowi osoby, marki czy np. serialu telewizyjnego każdy respondent odpowiada na trzy proste pytania – pierwsze z nich dotyczy stosunku emocjonalnego, kolejne dwa szacunku oraz zaufania, jakie wzbudza dana osoba lub marka.

W odniesieniu do każdej badanej osoby otrzymujemy trzy wartości:

LIKEABILITY, wyrażającą na ile lubiana jest dana gwiazda (udział odpowiedzi „należy do moich ulubionych” oraz „bardzo lubię” wśród wszystkich respondentów, którzy znają daną osobę – im wyższa wartość wskaźnika LIKEABILITY, tym większą sympatię wzbudza dana osoba)

C-RATING, syntetyczny wskaźnik informujący o potencjale danego celebryty do celów marketingowych. Wskaźnik C-RATING agreguje trzy istotne z tego punktu widzenia pytania – o sympatię, szacunek i zaufanie do danej osoby.

Trzecią istotną wartością jest RECOGNITION – a więc rozpoznawalność danej osoby lub marki. Analizując wartość C-RATING w kontekście potencjału reklamowego danej osoby, pamiętać trzeba, że musi ona być odpowiednio rozpoznawalna w grupie docelowej produktu.

Przeprowadzamy pomiary dla różnych kategorii osób publicznych – np. sportowców, osobowości telewizyjnych, polityków.